Herzlich willkommen auf der DDIM-Internetseite von Burkard Schemmel
Burkard Schemmel
Geschäftsführer, Unternehmer, Vordenker
Persönliche Werte: Ergebnisse, Integrität und Unabhängigkeit.
Kontaktdaten
Burkard Schemmel, Burkard Directs Franz et Michael, Berlin
D-10439 Berlin
https://burkard.schemmel.name/
- Telefon mobil
- +49 1728614739
Netzwerke
Persönliche Angaben
- Geburtsdatum
- 09.08.1978 (Alter:46)
- Nationalität:
- Deutsch
Kurzprofil
- Business Development
- Corporate Sustainability
- Digitalisierung
- Ertragssteigerung
- Geschäftsführung
- Geschäftsführung / General Management / Board
- Logistik
- Supply Chain Management
- Vertrieb
- 1. Ebene / Vorstand / Geschäftsführung
- 2. Ebene / Bereichsleitung / Abteilungsleitung
- Aufsichtsrat / Beirat / Verwaltungsrat
- Consultant, Advisor
- Dienstleistungen
- Handel
- Internet und Informationstechnologie
- Transport & Logistik
- Non-Profit-Organisationen
- Inhabergeführt / Familienunternehmen
- Konzern
- Mittelstand
- Europa (EU)
- Nordamerika
- China
- Japan
- Singapur
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Verhandlungssicher)
- Entrepreneurship: strategic thinking, business build-up beyond playbooks, transforming operations
- Value-based Leadership: outcome-focused, integrative, visionary. Ability to inspire, connect, and grow diverse teams
- Transformation and Agility: customer obsession and data driven; building and scaling world class digital operations
Werdegang (Festanstellung)
Alterocentric Consulting
Branche: Dienstleistungen
- Ort
- Berlin
Our vision is to transform our society into an alterocentric market economy with business pursuing the higher goal of creating ethical impact. More information on https://alterocentric.com and https://alterocentric.foundation.
Maersk
Branche: Transport & Logistik
Supply Chain, $51 billion revenues, 100 k employees
- Ort
- Berlin
Responsible for the Sales Organization in North Europe with 330+ FTE. Leading a successful turn-around in declining markets with focus on Strategy, People Engagement, Processes and Organization, and Execution.
Amazon
Branche: Internet und Informationstechnologie
Technology, $574 billion revenues, 1.5 million employees
- Ort
- Berlin
Responsible for a P&L of $400+ millions in net revenues and a team of 130+ FTE in 6 countries (DE, UK, FR, IT, ES, LU). Leading 4 functions / initiatives. Direct reporting lines include Sales, Marketing, Professional Service, Product Mgmt., Public Policy. I influence other teams with a dotted reporting line: Partner Management, Worldwide Product Mgmt., Seller Mgmt., Supplier Mgmt. I built teams from scratch and transformed operations featuring a highly diverse organization of all backgrounds, ag
Accenture
Branche: Dienstleistungen
Consulting, $64 billion revenues, 733 k employees
- Ort
- Berlin
Leading client engagements in consulting, technology, and outsourcing up to 57 FTE and $7.7 million revenue per year.
Working with fortune 500 customers globally (Siemens, Nokia, Philips, Infineon) with assignments in US (18 months), FI (12 months), SK (4 months), IN (3 months), SG (3 months), JP (2 months). Focus industries: High Tech, Industrials, Healthcare, Finance.
novere gmbh
Branche: Internet und Informationstechnologie
Technology, $500k revenues, 11 employees
- Ort
- Hof
CEO and Co-Founder. Technology leader for web-based manufacturing execution systems
Ausbildung / Studium / Weiterbildung
Hochschule Hof
- Abschluss
- Diplom (FH)
- Fachrichtung
- Wirtschaftswissenschaften
- Land
- Deutschland
Diploma in Business Information Systems, Average grade 1.8 (1 best, 6 worst).
Internship at Siemens Corporation of the Americas (US, 7 months)
Publikation
Die Gestaltung und Entwicklung hyper-diverser Teams stellt eine zentrale Herausforderung für moderne Unternehmen dar. In diesem praxisorientierten Fachbuch präsentieren die Autoren ein anwendungsbezogenes Modell zur Schaffung und Führung solcher Teams. In einer Zeit, in der die Vielfalt der Belegschaft zum entscheidenden Wettbewerbsvorteil wird, liefert dieses Buch Grundlagen und konkrete Praxisempfehlungen. Von der Gewinnung bis zur kontinuierlichen Entwicklung von Mitarbeitenden werden die entscheidenden Schritte aufgezeigt, um eine hyper-diverse und damit hochperformative Organisation aufzubauen.
Das Buch bietet Führungskräften eine wertvolle Anleitung, um den Wandel von traditionellen Organisationsstrukturen hin zu agilen und diversen Teams erfolgreich zu gestalten.
Publisher: Springer Gabler
Language: German
Date of publication: September 1, 2024
Hardcover: 145 pages, ISBN: 978-3-658-45342-8
Von der Arbeitswelt 5.0 über Digitalisierung, Motivation und Wertschätzung bis zur Zukunft des Handelns: In diesem Jubiläumsband erhalten Sie einen Überblick zu 26 Chefsache-Themen von A bis Z – wie immer lehrreich, praxisorientiert und umsetzbar. Neben den Softskills steht vor allem das Thema Veränderung im Fokus. Die Autoren sind gefragte Experten zum Thema Management und Führung, die internationale Konzerne, aber auch kleine und mittelständische Unternehmen beraten und genau wissen, worauf es wirklich ankommt. In ihren Beiträgen geben sie Unternehmern, Führungskräften und Chefs die Tools an die Hand, um Erfolge zu sichern und neue zu schaffen.
Die Autoren: Burkard Schemmel, Ralf Gasche, Markus Czerner, Rainer Simmoleit, Claus Hartmann, Martin von Hirschhausen, Peter Buchenau, Ulvi I. Aydin, Ralf H. Komor, Petra Beuthel, Uwe Brüggemann, Maren Andrea Scheible, Elmar R. Gorich, Kurt-Georg Scheible, Torsten Körting, Wilma Elles, Falk Janotta, Zach Davis, Margit Susan Lieverz, Dagmar Döring, Hardy Walle, Bernd Kiesewetter, Urs Peter Janetz, Beate Gladbach, Birgit Körting, Charlotte de Brabandt
Publisher: Springer Gabler
Language: German
Date of publication: August 8, 2023
Hardcover: 179 pages, ISBN: 978-3-658-41706-2
The world is changing at a speed and impact like never in modern times. For the first time in history, business will become truly global – as digital operations turn out to be the universal norm for all enterprises in all countries. From west to east, from capitalistic to communistic countries, and from open to closed societies.
In the global business dynamics, change is the new normal: Customers enjoy endless possibilities of buying products, consuming services, and organizing their lives. Low entry barriers allow for every company to become a global leader in 3-5 years – with offerings that might even not exist today. This digital polypol speeds up everything – from ideation to research and development, engineering, sales and after service. Those companies will be most successful who manage to gain mass adoption in the shortest time – not with the best product but with a solution to a customer problem.
This book helps executives and business leaders to gain confidence, tools, and the insight and knowledge to make them a much better leader. This book will be holding you by the hand, teaching you a predictable way to change – from the small startup to a department in a large fortune 500 company. This is the only business compendium leaders need to read in the next 5 years.
Language: English
Date of publication: August 18, 2022
Hardcover: 140 pages, ISBN: 9783756248100
Paperback: 140 pages, ISBN: 9783756814695
Work Book: 24 pages, ISBN: 9783755779926
Zum ersten Mal in der Geschichte entsteht eine globale Wirtschaft auf der Basis universeller digitaler Geschäftsmodelle. Erfolgreiche Unternehmen haben ihre Produktlebenszyklen beschleunigt, die Aktivitäten strikt auf den Kunden ausgerichtet und neue Geschäftsmodelle schneller als je zuvor entwickelt. Führungskräfte benötigen einen Kompass, um sich in diesem digitalen Polypol zurechtzufinden - vom Verständnis des aktuellen Kontextes und der Makrofaktoren über Beispiele erfolgreicher Unternehmen bis hin zu einem bewährten Modell, das Organisationen hilft, sich durch den Wandel zu bewegen.
Dieses Buch zeigt Führungskräften, wie sie die Transformation gestalten können. Führung heißt, den Wandel als Marathon zu begreifen und mit agilen Sprints die Transformation zu orchestrieren. Diejenigen werden am erfolgreichsten sein, die langfristig am großen Ganzen arbeiten und in der Umsetzung maximal agil sind. Sie konzentrieren sich auf die „richtigen“ Sprints, die der langfristigen Vision den entscheidenden Schub geben.
Publisher: Springer Gabler
Language: German
Date of publication: June 6, 2022
Paperback: 137 pages, ISBN: 9783658374709
Gremientätigkeit, Lehrtätigkeit, politisches Engagement, u.ä.
EIM - European Institute of Management